Nasinya Tumpah

Kanvas Kehidupan

Picture1

Saya tak ingat tahun tepatnya dan apa tajuknya satu drama yang memberikan kesan pada saya sehingga hari ini. Kisah satu keluarga yang makan kulat yang dipetik dan akhirnya membawa kepada kematian.

Tapi kesan daripada drama itulah saya tidak makan cendawan atau kulat sehingga sekarang. Saya takut kulat atau cendawan tersebut beracun. Mungkin saya berfikiran kolot tapi itulah hakikatnya. Rugi kan. Tapi saya memang takde perasaan nak makan pun.

Tadi saya terbaca dalam forum tentang 10 novel terbaik yang patut difilemkan. Saya baca satu persatu komen dari forumer. Sampailah ke satu forumer ni yang mengatakan novel hasil tulisan Fatimah Busu termasuk yang bagus dijadikan filem.

Dan forumer ni juga cakap cerpen Fatimah Busu pernah juga dijadikan drama. Drama tu drama yang tentang kulat beracun tu lah. Saya terus cuba dapatkan cerpen tersebut dan alhamdulillah forumer tu email kan dekat saya. Rupanya tajuk cerita  itu Nasinya Tumpah dan ia cumalah cerpen. 

View original post 3,603 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s